19 Αυγ 2012

Η ζωγράφος Λέτα Παλέτα

Η Λέτα Παλέτα είναι αγαπημένη φίλη του Τίτου Μπαλόνιου, ζωγράφος και ελαφρώς ιδιόρρυθμο άτομο. Αλλά ποιος καλλιτέχνης δεν είναι; Ο Τίτος έγραψε στους αναγνώστες των Μπαλονιών:


Φίλοι μου, γεια σας,

η ζωγράφος Λέτα Παλέτα περνάει την ανθισμένη της περίοδο και ζωγραφίζει λουλούδια και μόνο λουλούδια. Θα μου πείτε ίσως ότι δεν σας νοιάζει. Το ίδιο θα ’λεγα κι εγώ, αν το σπίτι μου δεν ήταν απέναντι από το άλσος. Θα σας εξηγήσω. Τα άλση έχουν δέντρα, θάμνους και λουλούδια. Η Λέτα Παλέτα μελετάει τις αποχρώσεις που παίρνουν τα φυτά στη διάρκεια της μέρας. Μου ζήτησε, λοιπόν, να τη φιλοξενήσω για μερικές μέρες για να μπορεί να τα παρατηρεί με την ησυχία της. Το λάθος ήταν ότι αντί να της πω «όχι», της είπα «γιατί όχι;»
Από κείνη τη μέρα το σπίτι έχει γεμίσει με λουλούδια και φυτά λογιών λογιών. Ντάλιες, κρινάκια, χαμομήλια, ματζουράνες, τσουκνίδες, αγριόχορτα, τριαντάφυλλα και κατιφέδες τοποθετημένα σε βάζα, σε κατσαρόλες, σε ποτήρια, σε μπουκάλια και σε κουβάδες από το μπάνιο μέχρι το μπαλκόνι.
— Λέτα, να πετάξουμε μερικά;
— Αποκλείεται, Τίτο. 
— Τουλάχιστον αυτά που έχουν μαραθεί.
— Δεν υπάρχει περίπτωση. Τα βλέπω και εμπνέομαι.
— Ναι, αλλά εγώ καθαρίζω. Εσύ το μόνο που κάνεις είναι να εμπνέεσαι.
— Πώς μπορείς να είσαι τόσο πεζός, Τίτο; Οι άνθρωποι είναι δεμένοι με τα λουλούδια από τα πολύ παλιά χρόνια. Ξέρεις ότι ο νάρκισσος ήταν κάποτε άνθρωπος; Το ίδιο και η δάφνη. Η ελληνική μυθολογία έχει πολλούς μύθους για τα λουλούδια. Ξέρεις ότι ο μαϊντανός ήταν ιερό φυτό με θρησκευτική σημασία για τους αρχαίους;
— Απορώ πώς καθάριζαν οι αρχαίοι. Εδώ εγώ με ηλεκτρική σκούπα και...
— Τίτο, φτάνει πια. Βλέπω, πως πρέπει να σου μάθω μερικά πράγματα και μάλιστα τώρα αμέσως. Κάτσε!
— Όχι, δεν κάθομαι!
— Ωραία ιδέα! Πάμε να περπατήσουμε στο άλσος. 
— Τότε προτιμώ να καθίσω.
— Ωραία, κάτσε.
— Να κατεβάσω τον κουβά με τις φτέρες από την πολυθρόνα, γιατί δεν χωράμε κι οι δύο; ρώτησα ειρωνικά.
— Όχι γιατί θα μου χαλάσεις τη σύνθεση. Κάτσε καλύτερα στο πάτωμα.
Από τότε, φίλοι μου, κάθε απόγευμα η Λέτα Παλέτα μου κάνει μάθημα για τα λουλούδια. Άλλοτε έχει πολύ ενδιαφέρον κι άλλοτε όχι. 
Διαβάστε μερικές λουλουδο-πληροφορίες
Σας αφήνω τώρα, γιατί με περιμένει η Λέτα. Θα πάμε να μαζέψουμε μολόχα και αρμπαρόριζα, γιατί αυτή την εποχή έχουν τα ωραιότερα ανθάκια.
Με αγάπη
Τίτος Μπαλόνιος


Ο Τίτος Μπαλόνιος έχει παρουσιάσει μέσα από τις σελίδες των μπαλονιών
μεγάλες προσωπικότητες, την Αγγελική Βαρελλά, τον Ευγένιο Τριβιζά, καλλιτέχνες,
διαστημικούς γεωπόνους, την Πίτσα Γκαζοζέν, κάτι περίεργες θείες του...
Πολλούς σας λέω!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου